Friday, September 2, 2011

katak pisang

selamat hari raya aidilfitri dan maaf zahir batin :)

bila raya, mesti la kita balik kampung bagi mereka yg masih berkampung..
bila dah balik kampung, mesti nak melawat sedara mara yang for sure most of the kita, the anak-anak, x kenal pun sapa makcik pakcik tu..
bila mak ayah explain, baru la kita ooooooo..haha

so since aku termasuk golongan di atas, so ktorg pergi la melawat satu pasangan warga emas yg menurut bapak aku, diorg ni, sedara belah nenek aku dan telah banyakkkkkk berjasa pada keluarga ktorg..
sembang punya sembang, azan maghrib berkumandang..x kan nak blah cmtu je kan..mesti la solat dulu..
atok tu yg merupakan seorang askar pencen, yg jugak menghidap masalah jantung dan gout, berkobar2 nak imamkan solat..
kata wife dia, pakcik tu semangat dan nampak happy bila ktorg dtg..yela, dah bertahun x jumpa :) *so sweet kan pakcik tu*
nak amik wuduk, mesti la ke toilet..and aku jugak berhajat nak buang air..kecik je la tapinye..
so aku tutup pintu, belakang pintu tu........TADAAAAA....ade seekor katak pisang kaler kuning bersinar2 bak emas yang baru digilap...hah..hamik kau...

:: lebih kurang cmni la rupa katak tu..geliiiiiiiiiiiiiiiiiii =__=" ::

dalam toilet sempit tu, hanya ade aku dan katak pisang tu..nak pengsan aku rasa..
boleh pulak katak tu pegi lompat kat mesin basuh yg ade depan aku..nak je aku jerit..
bila aku intai luar kat pintu separuh bertutup tu, xde orang..ah great ! mati aku..
lagipun maghrib2 nak jerit, cm x sopan je kan..orang yang palingggg dekat dengan toilet tu..atok tu yg tengah duduk tunggu turn amik wuduk..
xkan aku nak suruh orang tua tu halau katak tu..yg nenek tu, amik wuduk kat luar kot..family aku yg semua dah berwuduk, tengah tunggu kat ruang tamu..
so berseorangan lah aku menghadapai katak pisang tu..
xpe2..amik wuduk dulu..bile aku nak keluar, katak tu lompat plak kat batang paip..
kuang asam punye katak..aktif plak die..aku terus lari keluar sambil bayang ape aku nak buat klau katak tu lompat kat aku..paling extreme, lompat kat muka aku..
aku terus pegi kat family aku, sambil gigil2..aku duduk..and terus nangis sambil gelak2..
air mata jurai2 xleh berhenti..sampai x boleh nak cerita..geli punya pasal..
bila aku cerita, kakak aku pun nak nangis sbb geli...tu baru dia bayang, belum jumpa lagi, mesti pengsan..haha
so hajat aku x terlaksana, dan aku terpaksa menahan kencing sampai senak perut aku sbb aku tobat x nak masuk toilet tu lagi..and end up, aku suruh ayah aku stop dekat stesen minyak semata-mata utk pegi toilet..
bila tengok cermin, mata aku bengkak sbb nangis..sungguh memalukan..hahaha

No comments:

Post a Comment

nak puji ? silakan ! :D